Vi mødes med egne biler ved Vadehavscentret kl. 8.00. Herfra kører vi til Rømø dæmningen og Ballum sluse. Det er højsæson for vadefugletrækket og vi vil afslutte "Det store fugletræk-ugen" med denne dejlige oplevelse, der sjældent skuffer. Vadefugle af alle slags med (forhåbentligt) sværme af klyder og ryler og med havørnene svævende over det hele.